Verjaardag!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Yonina Sint Jago - WaarBenJij.nu Verjaardag!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Yonina Sint Jago - WaarBenJij.nu

Verjaardag!!

Door: Yonina

Blijf op de hoogte en volg Yonina

29 Juni 2008 | Brazilië, Fortaleza

Zo weer een jaartje ouder!
Maandag was ik dus jarig en heb ik wat taart gekocht en heb ik het hier thuis wat gevierd! Lekkere chocolade taart weer gekocht! hmmmm En ik heb weer kadootjes ontvangen!
Nou om te beginnen moest ik gewoon de hele dag stage lopen op Zizi. Daar hebben alle kinderen voor mij gezongen echt heel erg leuk!! Nog nooit hebben er zoveel mensen tegelijk voor mij gezongen! Was erg leuk! Daarna naar huis lekker eten lekker taart eten. Mara en Fred en de rest van mijn huisgenoten hebben toen ook nog even voor mij gezongen en toen mocht ik kadootjes uitpakken! Eerste kado waren 2 brieven!! 1 vanuit Nederland en 1 vanuit Aruba! Heel erg leuk!! Daarna een brief van Mara en Fred ook heeeeel erg leuk. Toen kreeg ik een of andere oude pruik met daarin een broefje dat ik maar moest gaan zoeken! Dus ik zoeken en na een tijdje had ik het dan gevonden!! Het waren een 'draaden' om enkelbandjes te maken, heel erg leuk! Ik heb hier namelijk braziliaanse enkelbandjes leren maken en dat vind ik super leuk! Dus erg leuk. Daarna het volgende kado...was onze oude ijsjug met daarin een paar gebroken tegles en een in papierenzak opgerolde vod. hahahah Ik dacht...dat wordt weer zoeken!!! Maar nee...had ik het uitgepakt blijkt het een SUPER leuk kado te zijn! Moeilijk uit te leggen wat het precies is, maar de foto's die komen nog dus dan zullen jullie het zien! Het zijn van die slierten...ja...moeilijk uit te leggen...Nou die avond meteen met mijn kado 'gespeeld' ! Erg leuk! Fred en Mara hebben het ook voor hunzelf gekocht dus was een groot succes!
Na deze avond dacht ik dat het wel weer over zou zijn, maar nee. Kreeg ik woensdag nog een kado van ee jongen uit de wijk, erg leuk! en kreeg ik vrijdag een SURPRISE! Ik geef vrijdag op de surfschool les dus zijn we daar heen gegaan. Normaal geef ik beneden les, maar vrijdag moest mara moeilijk doen en ben ik maar naar boven gegaan. Tijdens de les kwam mara ook nog eens iemand zomaar uit mijn les halen..die mara he!! Nou lekker mijn les gegeven en toen ik klaar was ben ik naar beneden gegaan en toen begon iedereen opeens hard te zingen en waren er gewoon 3 chocolade taarten op tafel 2 sterrentjes en frisdrank! HEEEL erg leuk!! Had het helemaal niet verwacht! Was erg gezellig iedereen lekker eten en drinken ik was er erg blij mee!!SUPER!!
Diezelfde dag was er ook Sao joao bij Zizi, groot feest. Iedereen had een spel en daar konden de kinderen allemaal prijsjes mee winnen. Ik had natuurlijk blikgooien!! Was een succes al die spelletjes. Mara had spijkertje poepen en Fred had 'de sterkste man/vrouw' erg leuk.
Heel ARCA zat HELEMAAL vol!! Iedereen spelen en eten erg gezellig. Na alle spelletjes was het tijd voor de dansjes. Er waren natuurlijk een aantal mensen niet komen opdagen dus gingen wij daarvoor in de plaats dansen! Heel erg leuk en ging goed ook nog!!Al met al was het een SUPER dagje!!

Voor de rest vandaag weer even lekker chillen op het stand! LEKKER!! Nog even een beetje kleur krijgen voordat ik terug kom! :-p

De foto's komen nog wel...Fred heeft de camera in de auto laten liggen, dus die komen nog wel!

Dat was het weer voor nu!!

xxx
Yo

  • 29 Juni 2008 - 21:52

    Peter:

    Fantastisch dat je toch zo'n leuke verjaardag heb kunnen vieren, zelfs in een ver land. Maar van zoveel chocolade taart eten komen de pondjes er wel snel bij. Dan natuurlijk weer extra sporten.
    Nogmaals PABIEN!

  • 30 Juni 2008 - 02:39

    Mama:

    Wat wordt jij toch verwent,je hebt het vast verdient. Zeggen ze dat niet?
    Ik vind van wel omdat je veel vrienden hebt gemaakt die veel om je geven omdat jij ook veel geeft.
    Ik vind het moeilijk om nog even te moeten wachten op de foto's, maar moet he...................!!!
    En denk aan de pondjes zeg, zoveel chocolade taart is daar niet goed voor, hahahahahaha, maar wel heel erg lekker.
    Dikke kus.

  • 30 Juni 2008 - 07:55

    Lies:

    ja hallo, hij ging ineens mn lege bericht plaatsen. gelukkig werd t geweigerd omdat er wel tekst ingevuld moet zijn. pfff gelukkig maar.
    maar meissie: wat word jij verwend daar!!! geniet er maar van, want hier is t weer keihard werken hoor ...pffff scriptie, project en dan nog allerlei gesprekken gaan voeren. Ik hoorde dat je ook in september wil afstuderen? join the club man!! wanneer ben je weer in real life te aanschouwen hier in t kouwe kikkerlandje (waar t nu wat warmer begint te worden)??
    dikke KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yonina

Ik ga samen met 2 medestudenten voor 6 maanden naar Brazilie. Daar ga ik in de sloppenwijken van Fortaleza sportontwikkelingswerk doen. Dit werk ga ik doen met de organisatie ARCA.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 17600

Voorgaande reizen:

03 Januari 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: