De mindere kant van Brasil - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Yonina Sint Jago - WaarBenJij.nu De mindere kant van Brasil - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Yonina Sint Jago - WaarBenJij.nu

De mindere kant van Brasil

Door: Yonina

Blijf op de hoogte en volg Yonina

19 April 2008 | Brazilië, Fortaleza

Nou zoals de titelal zegt heb ik nu wel wat minderedingen meegemaakt.

Afgelopen weekend ben ik samen met Mara naar het strand gegaan hierin Fortaleza, praia do futuro. Het was al iets later in de middag, maar we hadden zo'n zin om te gaan dus zijn we gewoon gegaan. We moesten dicht bij het strand overstappen van bus, dus wij uitstappen en dan wachten op de volgende bus. Nou we waren een beetje op onze hoede omdat ze hadden gezegt dat er veel dieven daar zijn, maar we waren daar al vaker geweest en alles was altijd goed gegaan. Nou wij uitstappen dus en hebben gezien dat er 2 jongens daar zaten en aan de andere kant waren er ook mensen dus dachten wij is wel ok. Zijn daar gaan staan, niet te dicht bij die mensen, maar in de buurt, kwam er opeens een andere jongen aanlopen en ging ook zitten, zag er allemaal relaxed uit, ik had mijn tas voor me gedaan, Mara had hem nog op haar rug. Na een minuut ofzo zag ik in mijn ooghoek die ene laatste jongen opstaan in 1 stap was hij bij Mara rukte de tas naar beneden, de tas brak en hij begon te rennen, weg was tas....wij stonden daar zowat met open mond te kijken hoe hij wegrende, twijfelde nog heel even zo van...RENNEN!!!!PAK DIE TAS!!....maar uiteindelijk toch maar blijven staan, niet verstandig. Dus stonden wij daar en die jongen liep met een rustige looppasje weg met de tas van Mara. De jongens die daar ook met ons zaten deden helemaal NIKS aan de overkant ook niet, beetje vreemd, maar ja. Er kwamen daarna wel meteen 2 mannen naar ons toe hadden politie gebeld en eentje had daar een ijssalonnetje dus zijn we maar daar gaan zitten, iets veiliger. Na 10 min kwam de politie aankakken even uitgelegd wat er was gebeurd en gingen ze de jongen zoeken, natuurlijk zonder succes terug gekomen. Daarna nog even gekletst en hebben een lift gekregen naar onze eindbestemming. We waren wel erg geschroken, maar gelukkig was het zonder dreiging en dat soort dingen gebeurd, mara was goed verzekerd dus krijgt waarschijnlijk gewoon alles terug, wel kut, maar ja. Ik was daarna nog best een beetje bang, want ik had mijn tas nog wel gewoon, maar gelukkig liep alles gewoon goed. Onze dag was verpest en een beetje geschrokken, voor de rest was alles goed. Ik ben nu wel erg op mijn hoede overal waar ik ben, soms best lastig maar goed.

Dat was 1 ding, nu het andere.....:S
Vandaag hadden we de engelse lessen bij de surfschool. Lekker de lessen gegeven, ging erg goed. Daarna naar ARCA om naar ''brincando na rua'' te doen. Komen we (Mara en Ik) daar aan komt Fred meteen naar ons toe, ja erg is iets heel ergs gebeurd. Wat blijkt is dat er 2 mannen in pak hadden aangebeld en Relvia (secretaresse) heeft de deur opgedaan omdat ze dacht dat ze voor Milza (directrice) waren gekomen. Maar dat was niet zo. Ze hadden wapens (pistolen) bij zich en hebben iedereen bij elkaar gehaald die daar waren. En comandeerden dat ze geld wilden en dat ze de laptop wilden en al het geld en ze hebben ook alle mobiele telefoons gestolen. Er zijn een aantal medewerkers ook bedreigt met pistool tegen hun hoofd enzo, dus allemaal heel erg....en dat gewoon in ARCA...het heeft in totaal 20 min geduurd...daarna zijn ze weer vertrokken.
Iedereen was ongedeerd..GELUKKIG!! Wel is er veel in materiaal gestolen. Dus allemaal erg vervelend toen we daar aankwamen, ik heb daar nog lang zitten kletsen enzo, maar ik voelde me ook helemaal bedreigd...echt kut...komt allemaal iets te dichtbij.

Maarvoor de restis hier alles OK! :) Ik heb het nog erg naar mijn zin! Het is al iets minder aan het regenen hier, dus hopelijk droogt alles goed op en dan kunnen we volgende week,of over 2 weken weer eens gaan softballen.

Ik heb vandaag ook mijn plankontvangen, ik heb er 1 laten maken en hij was vandaag af...MOOI!!! Ik ben er echt blij mee. Morgen ga ik hem meteen testen. Zal er morgen wel fotos van maken!!
Nou mensjes...tot horens!!

xxx

Nog 3 nachtjes en dan krijg ik VISITE !! YEAY!!

  • 19 April 2008 - 07:11

    Lorena:

    :( Ja zulke dingen kunnen gebeuren inderdaad, maar het is toch jammer. Gaat het wel goed met Mara? Ik hoop van wel. Met jou ook Yoyo... Goed volhouden he?
    Groetjes

  • 19 April 2008 - 07:25

    Tanja:

    Hi meisje

    Oew.. echt schrikken! Je weet wel dat brasil er om bekend staat maar als het dan toch zo dicht bij komt... maar super dat het met jullie in iedergeval goed gaat...

    Geniet van je nieuwe board!

    Liefs Tanja

  • 19 April 2008 - 07:57

    Maartje (FSH):

    Hoi Yonina,

    je laat me schrikken zeg! Maar ik ben blij dat jullie ongedeerd zijn. Pas goed op elkaar.
    Ik hoop dat je het allemaal snel kunt vergeten als je op je board staat en lekker aan het softballen bent met de kids. Zet hem op!

    Grtjs, Maartje

  • 19 April 2008 - 13:04

    Peter:

    Ik had gisteren meteen al wat geschreven, maar dat blijkt er nu niet meer te staan.
    Wees voorzichtig. Don't let your guard down! Ga nooit alleen uit.
    Ook op het strand, vooral als het al donker wordt.
    Geniet van de visite en geef ze maar een tour, want nu rekenen ze op jou!

  • 19 April 2008 - 14:19

    Mama:

    Gisteren had ik al wat geschreven maar het is er niet meer.En...........nu moet ik nadenken wat het ook al weer was.
    Ik hoop dat je inmiddels de schrik te boven bent en verder kan genieten van je stage periode. Liever zie ik dat je een ander woord gebruikt en dat mooie lichaamsdeelte meer respecteerd en niet te pas en onpas gebruikt voor vervelende dingen die gebeuren.
    Een hele fijne tijd met Yira, Javier, Yarvell, Jolijn en Lopez, in gedachten zal ik bij jullie zijn.
    Dikke kus.

  • 19 April 2008 - 20:29

    Broer:

    hallo
    je broer komt over 2 dagen om je te beschermen. ik kan al 50 push ups. hahah

  • 19 April 2008 - 21:20

    Lies:

    meid, ik schrik me rot. wat vervelend allemaal. gelukkig dat er niemand gewond is geraakt. ik ben vandaag thuis gekomen in t kikkerlandje en t is hier KOUD!!! bahbah. Maar wel blij om mn familie en vooral mn vriend weer te zien!!! vanaf nu ga ik je dus supergoed volgen, want sorry tot nu toe ging dat een beetje lastig vanuit Gambia. Ik denk superveel aan je en ga mezelf even helemaal inlezen in al je avonturen. een heeeeele dikke knuffel en veel groetjes, k ben trots op jou!!!

  • 20 April 2008 - 00:16

    Femmie:

    Geef je oren,ogen, neus en al je andere zintuigen goed de kost daar heb je ze voor. Doe iets niet als je twijfeld.Genietvan je stage en straks van je broer, zus en verdere aanhang. Veel groetjes van ons. We genieten steeds weer van je verslag. Romo & femmie

  • 22 April 2008 - 13:29

    Janny:

    Hai meisie, ben me rot geschrokken, doe svp voor zichtig maar vergeet niet te genieten, niet iedereen is slecht maar kijk wel uit.Geniet van je zus en broer met aanhang, je bent een stoere vrouw en geef al de mannen die je wat willen aandoen een gericht kei hard knietje.
    Heel veel plezier met elkaar en GENIET
    groetjes JANNY en JOOP

  • 23 April 2008 - 01:14

    KlinTino:

    Heej La Niña!!
    Wow joh.. das wel erg lelijk allemaal! Criminele bedoeling :S.. gelukkig is iedereen nog ongedeerd!! Pas goed op jezelf en maak er nog het beste van daar!! Hoe lang blijf je nog??
    Wij moeten volgende week alweer terug naar het veel te koude kikkerland :s
    CU when u get back!!

    xjes

  • 27 April 2008 - 18:17

    Charlotte:

    Jee wat een gebeurtenissen zeg. Jammer dat het jullie moet overkomen! Stond al te shaken toen het met Mic op Sint-Maarten gebeurde en toen we een dief in actie zagen in Barcelona, dus kan me wel voorstellen hoe het bij jullie moet zijn geweest. Ondanks deze pech geniet van je tijd. Hier is het eindelijk wat beter weer en hebben we de eerste punten te pakken tegen Terras (we kunnen het toch nog!).

    liefs,
    Charlotte

  • 28 April 2008 - 00:46

    Veronique:

    Ai ai! what een nasty verhalen hej!Goed dat er niks met jou gebeurd is...
    Weet zeker dat er ondertussen genoeg leuke dingen zijn gebeurd om dit weer te vergeten! Je fotos zijn trouwens echt mooooooi!
    Geniet van je visite! Nog iets meer dan een weekje en dan ben ik alweer terug in Nederland....Ik blijf je volgen, veel succes met alles!!!Dikke kus Veronique Down Under

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yonina

Ik ga samen met 2 medestudenten voor 6 maanden naar Brazilie. Daar ga ik in de sloppenwijken van Fortaleza sportontwikkelingswerk doen. Dit werk ga ik doen met de organisatie ARCA.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 17595

Voorgaande reizen:

03 Januari 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: