Weer een kleine update ! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Yonina Sint Jago - WaarBenJij.nu Weer een kleine update ! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Yonina Sint Jago - WaarBenJij.nu

Weer een kleine update !

Door: Yonina

Blijf op de hoogte en volg Yonina

16 Maart 2008 | Brazilië, Fortaleza

Zo, weer een weekje voorbij!
Afgelopen week heft het hier best weer veel geregend, dus hebben we niet echt super goed les kunnen geven. We hebben veel binnen les moeten geven, maar dat was ook wel erg leuk!
Ik leer de kinderen al steeds beter kennen en het gaat steeds iets soepeler met mijn Portugees dus is echt een super goed gevoel! De kinderen verbeteren mij tijdens de les als ik iets verkeerds zeg dus zij helpen mij ook allemaal. Ik heb in mijn klasjes echt een paar uitzonderlijke kinderen die allemaal veel aandacht nodig hebben, in het begin had ik echt zoiets van, waar moet ik nou beginnen, maar het gaat nu steeds beter en ik vind het een grote uitdaging om deze kinderen les te geven en te helpen. De meeste kids hebben gewoon een beetje (veel) aandacht en liefde te kort, dus als je de les begint met wat omhelzingen, kussjes en kleine gesprekjes kom je al heel erg ver met deze kids, en ik vind dat ook super om te doen, dus vind het alleen maar mooi!
Maandag gaan we met de hele groep eieren tekenen!!! Ja!!!! Hebben we even kunnen regelen en het gaat dus gebeuren, gaat leuk worden!!
De softbal lessen gaan ook allemaal goed! Gisteren had het ook weer een beetje geregend dus de les kon niet buiten doorgaan, dus hadden we een aangepaste les gegeven, in een mini zaaltje. Dat was dus helemaal niks en na de les hebben de kids werkelijk gesmeekt om alsjeblieft nog naar buiten te kunnen om een spel te spelen. Ik kon natuurlijk geen nee zeggen! Zo’n goed gevoel dat de kinderen het zo leuk vinden en dat je het ook gewoon kan doen! Het was niet super verantwoord en veilig, maar we hebben lol gehad en ze vonden het leuk en dat was natuurlijk ook erg belangrijk! :)

Vandaag is Pelle ( De man van michelle) jarig en dat hebben we gisteren gevierd. We zouden eerst met z’n 7 een boot tripje maken en daarna lekker wat gaan eten. Maar het was niet echt super lekker weer dus zijn we uiteindelijk maar met z’n vieren op de boot geweest. Met de boot hebben we dus een kleine tripje gemaakt aan de kust van Fortaleza ( 2uurtjes) We hebben ook ergens even een stopje gemaakt en konden we gaan zwemmen, dat heb ik uiteraard dus ook gedaan!! Maar net toen we gingen zwemmen zag fred een paar vinnetjes wij allemaal kijken natuurlijk en toen zagen we het weer en het waren gewoon DOLFIJNEN!! 2 dolfijnen volgens mij! Ze waren op misschien 100 meter afstand dus we hadden er eigenlijk helemaal niks aan en we konden alleen af en toe wat vinnetjes of een staart boven water zien komen, maar ik kan zeggen dat ik echte wilde dolfijnen heb gezien!! Hahahah Maar we zijn toen toch gaan zwemmen en het was echt lekker! Het water waslekker warm en ik heb natuurlijk een paar stuntjes gedaan, lekker!
Daarna lekker gaan eten in een restaurant, daar waren we uiteindelijk met een stuk of 15 man, heel erg gezellig en lekker gegeten! Na het eten natuurlijk een taart en gezongen en daarna ging Pelle even een speech houden om iedereen te bedanken en bla bla bla en toen opeens zei hij dat ze nog iets te vertellen hadden…toen zei hij dat ze samen een kind verwachten!! Wij natuurlijk allemaal heel erg blij voor ze, het was echt een mooi momentje, ik weet niet waarom, maar ik was ook echt blij voor ze! Nou zo hebben we dus ook de avond afgesloten en zijn lekker naar bed gegaan en nu lig ik lekker op bed dit verhaaltje te typen!

Volgende week is het hier semana santa dus is het hier vakantie, je jullie horen het goed vakantie, dus we zijn van plan om iets te gaan doen, wat weet ik nog niet, maar dat horen jullie dan nog wel ! hihi

Deze week was ook de eerste week waarin ik echt een dagje had waarin in een beetje heimwee had, mijn ouders waren allebei in Nederland voor diploma-uitreiking van mijn grote zus, want die is nu MASTER!! Dus iedereen daar in Nederland, dus daar had ik het er even wel moeilijk mee, want ik wou daar toch ook heel erg graag bij willen zijn, maar voor de rest heb ik het hier nog echt super naar mijn zin en geniet ik met volle teugen!

Nou dat was het weer! Dit keer ook weer een beetje kort gehouden! Hahaha

De groeten!!

Beijos e abraços !

  • 16 Maart 2008 - 11:47

    Tanja:

    chickie!

    lekker genieten van je holiday... was je echt aan toe he... na al die dagen hard werken!
    wil echt graag naar je toe komen... mooie dolfijnen checken, klinkt echt super meis! Hou vol he!

    Liefs Tanja

  • 16 Maart 2008 - 14:06

    Femmie:

    Nou ik vind je een toffe meid hoor. Jammer dat je nu niet even om de hoek kon kijken in nederland maar zo gaat dat. Jij heb het daar ook leuk naar je zin en er komen zeker nog heel veel mooie momenten waar je wel bij kan zijn. Dit kunnen ze ook niet meer van je afpakken. Geniet en leer van de mooie momenten. groetjes en een dikke kus van ons/ Romo & Femmie

  • 16 Maart 2008 - 14:37

    Mama:

    Ik zit nu bij Corrie en kijk naar mijn mailtjes en weer een heel fijn mailtje van jou. Oma zit naast me en snap er niets van hoe ik hier een mailtje van jou heb ontvangen. Mag ik eigenlijk niet zeggen want dan denk jij dat je een domme Oma hebt, maar dat is niet zo hoor!!!
    Het feest van Yira en de dilpoma uitreiking van yira is heel gezellig geweest, de foto's zullen we gauw sturen.
    Ik ga je nog even proberen te bellen!!!

    Heel veel kusjes, Mama

  • 16 Maart 2008 - 20:42

    Janny:

    Hoi Yonina,
    Wij hebben jou vertegenwoordig bij de bull uitreiking van Jira, en hebben ook hard geroepen toen zij moest op komen.
    Het was een mooie uitreiking, na de uitreiking hebben we bij Jira soep en een broodje gegeten en even na gepraat.
    Er zijn mooie fotoos en een film gemaakt dus je kan alles terug zien.Je ouders zagen er super trots uit
    Jij bent de volgende, maar eerst deze stage, en geniet ervan.

    Groetjes Janny

  • 17 Maart 2008 - 19:39

    Maartje:

    Hey Yonina,

    ja hoor; ik krijg de berichtjes weer. Ben weer bijgepraat. Was leuk je laatst gesproken te hebben. Succes met alles en geniet ervan!

    Grtjs, Maartje

  • 17 Maart 2008 - 20:31

    Javier:

    nou ik vind het toch best wel lang. ik zou dit kort noemen "het gaat goed met mij".haha.
    maar ik heb het gezegt"dat is mijn zus". en iedereen keek naar mij maar dat vindt ik niet erg.
    maar we spreken wel met elkaar. ayo

  • 20 Maart 2008 - 11:39

    Master Yira:

    Zus,
    Alles is goed gegaan. De uitreiking was wel ok, veel bla bla bla, maar toen ik op kwam werd er hard in de zaal geroepen 'dat is mijn zus'! En het feest daarna was ook erg leuk, veel gedanst en genoten. En daarna met ma naar Keulen voor 3 daagjes was ook super. En nu even mijn mails eindelijk openen en wat papier werk regelen. We bellen!!
    Dikke braza

  • 23 Maart 2008 - 12:54

    Sebas:

    Je ben er maar druk mee ;) Maar volgens mij is het erg leuk en dankbaar om met die kids bezig te zijn.

    Had je Ma nog gesproken, helaas kon ik niet bij het feest van je grote zus zijn. Moeten dan maar hopen dat er binnenkort een neef-nicht stapavond komt, zodat je een beetje de schade kan inhalen (helaas zonder je ouders natuurlijk...)

    Maar geniet van het buitenland zolang je kan. Hier regent het ook veel, dus dat mis je vast niet :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yonina

Ik ga samen met 2 medestudenten voor 6 maanden naar Brazilie. Daar ga ik in de sloppenwijken van Fortaleza sportontwikkelingswerk doen. Dit werk ga ik doen met de organisatie ARCA.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 17906

Voorgaande reizen:

03 Januari 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: